Projekty, programy

Biblioteka

Logopeda

Zarządzenie w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego - Regulamin naboru i rekrutacji PDF
Życie Szkoły
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata   
sobota, 28 lutego 2015 00:00
Spis treści
Zarządzenie w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego
Regulamin naboru i rekrutacji
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I
Oświadczenie rodzica
Wszystkie strony

 

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA nr 3
im. H. Sienkiewicza w Strzegomiu

Regulamin naboru i rekrutacji do szkoły

Strzegom, 11.02.2015 r.

 

Załącznik do Statutu Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1/2014/2015

 

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
  2. Statut Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. H. Sienkiewicza w Strzegomiu .

 

Postanowienia ogólne

§ 1.

  1. 1. Do klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. H. Sienkiewicza w Strzegomiu  dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmuje się z urzędu na podstawie zgłoszenia rodziców (prawnych opiekunów)  bez postępowania rekrutacyjnego. Wzór zgłoszenia stanowi załącznik
    Nr 1 do regulaminu.
  2. Zasady niniejszego regulaminu stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy ubiegają się o przyjęcie do publicznej szkoły ogólnodostępnej.
  3. O przyjęciu dziecka do szkoły, w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.

 

Zasady rekrutacji

§ 2.

  1. W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2015/2016 do klasy I szkoły podstawowej kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła podstawowa dysponuje wolnymi miejscami.
  2. Postępowanie rekrutacyjne do klasy I szkoły podstawowej, jest prowadzone na wniosek rodzica(prawnego opiekuna). Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 2 do regulaminu.
  3. Wniosek o przyjęcie do szkoły może być złożony do nie więcej niż 3 wybranych szkół podstawowych.
  4. W terminie do 7 dni od dnia opublikowania listy uczniów zakwalifikowanych do szkoły podstawowej, rodzice dzieci, mają obowiązek potwierdzenia wyboru konkretnej szkoły. Potwierdzenia należy dokonać pisemnie na wniosku.

Terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów oraz postępowania uzupełniającego

§ 3.

  1. Terminy postępowania rekrutacyjnego dla poszczególnych czynności ustala dyrektor.
  2. Terminy naboru i rekrutacji podaje się do publicznej wiadomości do końca lutego na:

1)    stronie internetowej szkoły – www.psp3.strzegom.pl;

2)    szkolnej tablicy ogłoszeń.

 

Kryteria rekrutacji

§ 4.

  1. W przypadku wolnych miejsc przyjmowane są dzieci spoza obwodu szkoły. W postępowaniu rekrutacyjnym na pierwszym etapie brane są pod uwagę następujące kryteria:

1)   w obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający potrzeby rodziny w zakresie sprawowania opieki nad dzieckiem- 10 pkt.;

2)   rodzeństwo dzieci uczęszczających do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3
im. H. Sienkiewicza w Strzegomiu  – 8 pkt.

3)   zatrudnienie rodziców (prawnych opiekunów) w pobliżu szkoły - 8 pkt.;

4)   wielodzietność rodziny (3 i więcej dzieci) - 8 pkt.

  1. Spełnianie kryteriów jest potwierdzane oświadczeniami rodzica dziecka. Oświadczenie stanowi integralną część wniosku o przyjęcie ucznia do szkoły.
  2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 2, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Świadomy(a) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego

oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

  1. Jeżeli po pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające w terminie określonym § 3.

Powołanie i zadania komisji rekrutacyjnej

§ 5.

  1. Do postępowania rekrutacyjnego dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
  2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:

1)   weryfikacja wniosków;

2)   przeliczanie punktów;

3)   ustalenie wyników i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

4)   ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,

5)    sporządzenie protokołu z postępowania rekrutacyjnego.

  1. Listy uczniów zakwalifikowanych do szkoły, o których mowa w ust. 2 nie są tożsame z listami uczniów przyjętych do szkoły.
  2. Listy, o których mowa w ust. 2, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
  3. Dzień podania do publicznej wiadomości listy, o której mowa w ust. 2 pkt 4, jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

Sposób przeliczania punktów

§ 6.

  1. Komisja rekrutacyjna w przypadku spełniania kryteriów, o których mowa w § 4 ust. 1 potwierdzonych wymaganymi dokumentami przyznaje maksymalną wartość punktów.
  2. W przypadku niespełniania kryteriów, o których mowa w § 4 ust. 1, w tym z powodu braku wymaganych dokumentów komisja rekrutacyjna przyznaje 0 punktów dla danego kryterium.

Tryb odwoławczy

§ 7.

  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
  2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

Regulamin został przyjęty uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 04.02.2015 r.

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3   im. H. Sienkiewicza w Strzegomiu

Agnieszka Łukaszonek



 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama



Designed by: Mobile Template. Powered by: NetWitryny.pl