Projekty, programy

Biblioteka

Logopeda

Aktualności
"MAŁA KSIĄŻKA - WIELKI CZŁOWIEK" PDF
Życie Szkoły

Projekt „Mała książka – wielki człowiek”.

Wyprawka Czytelnicza dla pierwszoklasistów.

Trzeci etap kampanii „Mała książka – wielki człowiek” został przygotowany z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających swoje pierwsze kroki w nauce czytania. W listopadzie b.r. klasa pierwsza przystąpiła do realizacji projektu „Mała książka – wielki człowiek” realizowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.

Szkoła otrzymała bezpłatne Wyprawki Czytelnicze. W ich skład wchodzą:

  • „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, m.in.: M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry, J. Twardowskiego, Terakowskiej i innych, w opracowaniu graficznym wybitnej ilustratorki Iwony Chmielewskiej;
  • „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” – broszura, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów podpowiadającym, jak wspierać dziecko w nauce czytania, jak również zbiorem pomysłów na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki;
  • Kreatywny alfabet – plakat z literami do wycinania, który ma wspomóc naukę alfabetu i czytania.

Książka „Pierwsze abecadło” zaprasza dzieci do odbycia niezwykłej przygody jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu czytania książek, odkrywania świata. Wyprawki czytelnicze naszym najmłodszym uczniom wręczyła Pani Dyrektor.  
Życzymy pierwszoklasistom, aby nauka czytania była dla nich łatwa, miła i przyjemna.

Nauka czytania jest sztuką, wyzwaniem, przygodą, w które zaangażowani są dziecko, nauczyciel i rodzic. Dzięki wsparciu dorosłych już w pierwszej klasie dziecko może poczuć, jak smaczne są owoce nauki czytania. Niech Pierwsze abecadło w tym pomoże!

Wychowawczyni klasy I

 
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI PDF
Życie Szkoły
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata   
czwartek, 12 listopada 2020 17:54

NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Dzień 11 listopada to jedna z najważniejszych dat w historii naszej Ojczyzny. Po wieloletniej niewoli Polska odzyskała niepodległość. Dlatego też 10 listopada wszystkie dzieci były odświętnie ubrane, a na ich piersi widniały kotyliony w barwach narodowych. Przedszkolaki obejrzały film ,,Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały”, podczas którego  utrwaliły wiadomości na temat symboli narodowych i wydarzeń  historycznych naszej Ojczyzny. Tego dnia wzięliśmy udział w ogólnopolskie akcji ,,Szkoła do hymnu“. Dzieci dokładnie o godz. 11:11 wspólnie odśpiewały „Mazurka Dąbrowskiego”. Dzięki udziałowi w tego typu uroczystościach  przedszkolaki od najmłodszych lat  uczą się patriotyzmu, kształtują pozytywne postawy i uczucia patriotyczne. Dzień Niepodległości był bardzo radosnym dniem i mamy nadzieję, że zapadnie on w pamięci naszych „Małych Polaków”.

Ewelina BEDNARZ

 
11 LISTOPADA- ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PDF
Życie Szkoły
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata   
środa, 11 listopada 2020 11:56

11  LISTOPADA  - ŚWIĘTO  ODZYSKANIA   NIEPODLEGŁOŚCI

 

Dzień 11 listopada 1918 roku to szczególna data w polskiej historii. W tym dniu naród polski, który przez 123 lata był pozbawiony wolności i własnego państwa, odzyskał niepodległość. Wreszcie, po raz pierwszy od 1795 roku, na mapach Europy pojawiła się nazwa „Polska” jako samodzielne państwo
z własnymi granicami.

Narodowy Dzień Niepodległości, podobnie jak cały 2020 rok, był inny niż poprzednie.  Uroczystości w 102. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości miały ograniczony charakter ze względu na epidemię koronawirusa. Nasza społeczność szkolna włączyła się w wirtualne obchody narodowego święta.

Po raz kolejny wzięliśmy udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu” i 10 listopada o godz. 11:11, ze względu na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii, wspólnie zaśpiewaliśmy online „Mazurka Dąbrowskiego”.

Kolejnym działaniem był udział uczniów w  pierwszym hybrydowym konkursie plastycznym pt. "Dzień Niepodległości moimi oczami" organizowanym przez Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną "INVEST-PARK".

Na lekcjach plastyki młodzież wykonywała plakat pt. „Niepodległość moimi oczami” i ozdoby w barwach narodowych (kotyliony). Na lekcjach muzyki obejrzała prezentacje oraz filmy związane z wydarzeniami dotyczącymi  odzyskania przez Polskę niepodległości, nie zabrakło również śpiewania online pieśni patriotycznych.

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie  oraz aktywny udział  w wirtualnych  obchodach Święta Niepodległości. W ten szczególny dla Polski dzień byliśmy razem, choć wirtualnie i cieszyliśmy się, że żyjemy w wolnym kraju.


11 listopada

W historii Polski, tak się składa,

Był ponad wiek niewoli;

Jedenastego listopada

Nasz kraj z niewoli się wyzwolił.

I wtedy myśl powstała taka,

By przez szacunek dla przeszłości,

Ten dzień na zawsze, dla Polaka,

Pozostał  Dniem Niepodległości!

 

Katarzyna PUCHALSKA

Małgorzata ŚWISTEK

 
SZKOŁA PAMIĘTA 2020 PDF
Życie Szkoły
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata   
poniedziałek, 09 listopada 2020 17:59

SZKOŁA PAMIĘTA 2020

 
LIST DOLNOŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY PDF
Życie Szkoły
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata   
środa, 04 listopada 2020 14:08

Wrocław 2020-11-02

 

 

Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki Koledzy!

Państwo polskie jest wielką, bezcenną wartością. Trzeba było walki i pracy, potu i krwi kilku pokoleń, aby Polska po pierwszej wojnie światowej mogła wrócić
na mapę Europy. Potrzebny był ogromny wysiłek i determinacja, żeby  obalić komunistyczną władzę, wyrwać się spod podkutego buta Moskwy i po raz drugi w XX wieku odzyskać niepodległość na przełomie lat 80-tych i 90-tych. My współcześni Polacy mamy wreszcie własne, demokratyczne państwo. Współtworzymy społeczeństwo otwarte, cieszymy się pełnią praw obywatelskich. Możemy
się organizować, w swobodny sposób wyrażać własne przekonania, opinie i poglądy.
Co kilka lat wybieramy władze różnych szczebli. Wyznajemy różne wartości, mamy odmienne wizje Polski, różnimy się i spieramy - to w demokracji naturalne.  Nasz los spoczywa w naszych i tylko w naszych rękach. Od nas in gremio zależy wybór
co zrobimy z wolnością, jak ją będziemy rozumieć i praktykować. Niezmiernie ważne jest jakie wartości i postawy przekażemy młodemu pokoleniu. Zadaniem kadry pedagogicznej jest wychowywać podopiecznych w szacunku dla prawdy i dobra, innych ludzi i narodów, państwa i prawa. Uczyć rozumnej, odpowiedzialnej wolności, kultury słowa i zachowania, współpracy, rozwiązywania sporów w sposób asertywny
i pokojowy, dochodzenia swoich racji w sposób cywilizowany.

Piszę do Koleżanek i Kolegów, bom smutny i zatroskany. Martwię się, gdyż epidemia przybiera na sile. Dodatkowo od kilku dni na ulicach polskich miast
po wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję eugeniczną
za niekonstytucyjną, trwają wielotysięczne protesty, bierze w nich udział część uczniów i niektórzy nauczyciele. Inicjatorem i koordynatorem manifestacji i marszów jest radykalna lewicowa organizacja „Ogólnopolski Strajk Kobiet”. Domaga się ona „aborcji na życzenie”, ostatnio za „główny i końcowy postulat” uznała „dymisję rządu”. Powołała Radę Konsultacyjną, która ma „negocjować warunki ustąpienia rządu” (sic!). Nie bacząc na zagrożenie epidemiczne do protestów nawołują i w nich uczestniczą partie opozycji, która ongiś sama siebie nazwała „totalną”. W ten sposób protest społeczny przekształcił się de facto w akcję polityczną, której głównym
i nieskrywanym celem jest obalenie rządu wyłonionego przez parlament pochodzący
z wolnych, demokratycznych wyborów. Tymczasem konfliktów społecznych i sporów aksjologicznych nie rozwiąże się na ulicy wśród często wulgarnych napisów
i okrzyków, gróźb i bijatyk, zakłócania miru domowego, profanowania
i dewastowania kościołów, pomników, budynków użyteczności publicznej. Potrzebna jest spokojna i merytoryczna dyskusja zainteresowanych stron, dialog, ostudzenie emocji. Nadzieję daje inicjatywa ustawodawcza Prezydenta RP Andrzeja Dudy, który złożył w Sejmie kompromisowy projekt zmiany ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach przerywania ciąży oraz zaproszenie opozycji
do rozmów przez Premiera Mateusza Morawieckiego. Sprawa jest tym pilniejsza,
że - jak przestrzegają wirusolodzy - masowe zgromadzania  mogą spowodować znaczący wzrost zachorowań na COVID-19 i tym samym śmierć wielu ludzi.

W trudnym czasie pandemii koronawirusa, politycznych napięć, sporów
o zakres ochrony życia nienarodzonych i przypadków dopuszczalności aborcji, serdecznie proszę o spokój i odpowiedzialność, rzetelne wykonywanie swoich obowiązków, skoncentrowanie się na realizacji podstaw programowych, respektowanie przepisów prawa. O nieprzenoszenie ostrych, światopoglądowych
i politycznych sporów na teren szkół, przedszkoli i placówek (w tym nieeksponowanie symboli organizacji deklarujących polityczne cele). Jednostki oświaty z mocy prawa są i muszą być  wolne od działalności politycznej. Bez względu na sposób nauczania
-stacjonarny, hybrydowy lub zdalny - zajęcia dydaktyczne winny odbywać się zgodnie z obowiązującym tygodniowym rozkładem zajęć. Nieobecność uczniów
na lekcjach i nauczycieli w pracy z powodu udziału w ulicznych protestach w żadnym wypadku nie może być usprawiedliwiana. Zachęcanie uczniów do udziału
w nielegalnych zgromadzeniach i to w czasie pandemii koronawirusa, wywieranie presji i piętnowanie uczniów, którzy w manifestacjach i marszach nie chcą brać udziału jest niedopuszczalne i naganne (na szczęście  na Dolnym Śląsku to rzadkie, incydentalne przypadki). W każdej takiej sytuacji będę interweniował i stanowczo reagował. Proszę i apeluję o rozważne, powściągliwe zachowanie także poza godzinami pracy, w tym w przestrzeni wirtualnej (internet nie śpi i nie zapomina). Warto pamiętać, że kto angażuje się w debatę publiczną ponosi cząstkę odpowiedzialności za jej kształt, jakość i poziom. Każdy w Rzeczypospolitej
ma prawo do nieskrępowanej obywatelskiej aktywności w prywatnym czasie,
ale nauczycielem i dyrektorem nie przestaje się być po zakończeniu lekcji - młodzież patrzy i się uczy, uczniowie, rodzice, społeczność lokalna i internetowa komentują.
Po tysiąckroć rację mieli starożytni Rzymianie twierdząc: „Verba docent, sed exempla trahunt” (słowa uczą, ale przykłady pociągają, skłaniają do naśladowania). Mamy
co robić, wygląda na to, że z powodu pandemii koronawirusa zdalne bądź hybrydowe nauczanie pozostanie codziennością szkół na dłużej. To na nas spoczywa wielkie
i odpowiedzialne zadanie dobrego wykształcenia i wychowania młodego pokolenia. Bądźmy mu przykładem i wzorem.

Szanowni Państwo! Koleżanki i Koledzy!

Jeśli Polska ma od czegoś urosnąć i zmienić się na lepsze, to od pracy i zgody, która naprawdę buduje. Nie darmo starożytni Rzymianie twierdzili: „Ubi concordia, ibi victoria” (tam gdzie zgoda, tam zwycięstwo). Im więcej zgody w narodzie
i szkolnych społecznościach, tym lepiej. Proszę więc o zgodną, ofiarną pracę oraz wystrzeganie się zachowań, które mogłyby naruszać prawo i dobre obyczaje, skłócać
i konfliktować szkolne wspólnoty oraz lokalne społeczności.

„Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami” - jak śpiewa Don Vasyl i jego romski zespół. Jedna jest Polska.

Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty

 

 

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 2 z 63
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama



Designed by: Mobile Template. Powered by: NetWitryny.pl