Życie Szkoły
|
KOŁO MŁODEGO ODKRYWCY
W klasie 3b raz w tygodniu odbywają się zajęcia „Koła Młodego Odkrywcy”.Głównym celem zajęć jest rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata. Podczas zajęć uczniowie mogli samodzielnie przeprowadzać eksperymenty m.in.: wulkany,tęcza z cukierków,mieszanie kolorów, zimowe bańki mydlane,dmuchanie balonu,kryształki lodu, uciekający pieprz,jajko w butelce i wiele innych.Uczyli się stawiać pytania badawcze, prowadzić obserwacje i wyciągać wnioski z przeprowadzanych doświadczeń. Największym efektem zajęć jest zwiększenie zainteresowania uczniów naukami ścisłymi, rozwój kreatywności oraz umiejętności pracy zespołowej. |
|
Życie Szkoły
|
Najmłodsi programują
Zajęcia z „Robusiem” - uczniowie klasy 2b i 3b wzięli udział w lekcji programowania z Robotem edukacyjnym Photon EDU, który wprowadza w świat technologii, rozwija kreatywność oraz zdolność logicznego myślenia. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem podjęli się trudnych zadań informatycznych programując i sterując jeżdżącym robotem. |
MISTRZOWIE CZYTANIA |
|
Życie Szkoły
|
Wpisany przez Wyrwa Małgorzata
|
piątek, 26 lutego 2021 13:24 |
PIERWSI FINALIŚCI
Finaliści pierwszego etapu Klasowego Konkursu:"Mistrz Cichego Czytania ze Zrozumieniem":
Klasa IIa - Martyna Diduszko, Hubert Tobera, Michał Rzepecki.
Klasa IIb - Amelia Słociak, Jagoda Tur, Milena Waluch-Bercholc.
Klasa IIIa - Barbara Ganowska, Laura Jurek, Filip Cwynar.
Klasa IIIb - Patrycja Matyszkiewicz, Maciej Solima, Antoni Cyga.
Wymienieni uczniowie zakwalifikowali się do drugiego etapu międzyklasowego Konkursu:"Mistrz Cichego Czytania ze Zrozumieniem", który odbędzie się w kwietniu bieżącego roku szkolnego.
|
Życie Szkoły
|
„Zabawy długością”
25 lutego 2021r. Przedszkolaki w ramach prowadzonej innowacji „Matematyka na wesoło” zapoznały się z dawnymi sposobami mierzenia długości: stopa, łokieć, dłoń. Poznały również narzędzi do pomiaru długości: metr krawiecki, linijka, metrówka, miara stolarska. Dzieci kształciły umiejętności posługiwania się poznanymi narzędziami pomiarowymi. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami miar i pokazanie, że pomiar jest niezbędny w różnych sytuacjach życiowych.
Anna Augustyniak
Ewelina Bednarz |
Życie Szkoły
|
DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
"Nie ma nic lepszego niż język, który jest łącznikiem życia społecznego,
kluczem do wiedzy, organem prawdy i rozsądku oraz modlitwy".
Ezop (VI w.p.n.e)bajkopisarz grecki
21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, określany także mianem Międzynarodowego Dnia Dziedzictwa Językowego. Ten dzień przypomina nam o roli i miejscu języka polskiego w życiu każdego Polaka. Każdy z nas zatem odpowiada za naukę języka polskiego i powinien zadbać o jego poprawność. Uczyć się nowych słów, ich znaczeń, a także poprawnie je pisać .
Uczniowie klas 4- 8 naszej szkoły , w ramach obchodów Dnia Języka Ojczystego, mieli możliwość sprawdzenie swej wiedzy i umiejętności językowych wykonując ćwiczenia poprawnościowe, językowe i ortograficzne na platformach Eduelo, Wordwall. Mogli także posłuchać mini wykładu „Skąd się wziął język polski?”.
Uczniowie klas 4 przekonali się ,że język polski nie jest łatwy. Ćwiczyli dykcję i wymowę , czytając „Wierszyki łamiące języki- „Trznadle”, „Szczeniak”, ”Jamnik Strzyżyk” oraz oczywiście „Chrząszcz”!!
JĘZYK POLSKI – DODAJ DO ULUBIONYCH!
|
|
|
|
|
Strona 38 z 102 |