„Tradycje i zwyczaje łączą pokolenia”- drugi tydzień zajęć |
Życie Szkoły
|

Cykl zajęć przeznaczony na drugi tydzień realizacji zadania „Tradycje i zwyczaje łączą pokolenia” przygotowanego w ramach programu Międzypokoleniowe Centra Edukacyjne – wsparcie integracji międzypokoleniowej” już za nami. Uczestnicy zadania wzięli udział w warsztatach kulinarnych w Dyniowym Zakątku oraz w Fabryce piernika. Ponadto odbyły się warsztaty artystyczno- manualne z decupage. Uczestnicy projektu integrowali się także podczas zajęć edukacyjno –sportowo – rekreacyjnych. Maluchy wraz z opiekunami obejrzały spektakl świąteczny w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu pt. „WŁADYSŁAW I ANNABELLA” . Starsi uczniowie ze swoimi rodzicami i dziadkami zwiedzali Jarmark Bożonarodzeniowy, spacerowali szlakiem wrocławskich krasnali oraz obejrzeli film familijny pt. „Świąteczny cud”. W szkole przygotowano świąteczny jarmark, na którym zaprezentowano wszystkie prace przygotowane w ramach warsztatów- stroiki, ozdoby świąteczne. Odbyły się zajęcia otwarte dla uczestników zadania „Wokół choinki”, udekorowano sale lekcyjne i korytarze szkoły świątecznymi ozdobami, wspólnie ubierano choinki. Przed rozpoczęciem zajęć sportowych uczestnicy zadania zostali zapoznani z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Cykl zajęć udzielania pomocy poszkodowanym w wypadkach i w zagrożeniach pozwoli dzieciom i dorosłym na przekraczanie własnych oporów i lęków związanych z niesieniem pierwszej pomocy . Rozpoczęliśmy także cykl zajęć sportowych, w tym wyjścia na pływalnię Delfinek, zajęcia w terenie nording walking i gimnastykę. Pozwolą one na aktywne spędzenie wolnego czasu, wzmocnią relacje rodzinne i rówieśnicze. Przedświąteczny czas spędzamy twórczo, aktywnie w miłej atmosferze.
|
|
„Tradycje i zwyczaje łączą pokolenia" |
Życie Szkoły
|

Pierwszy tydzień realizacji zadania „Tradycje i zwyczaje łączą pokolenia” przygotowanego w ramach programu „Międzypokoleniowe Centra Edukacyjne – wsparcie integracji międzypokoleniowej” już za nami. Uczestnicy zadania wzięli udział w warsztatach kreatywnych, artystyczno- manualnych , których celem było poznanie różnych technik , sposobów przygotowania dekoracji świątecznych i ozdób choinkowych oraz pracy z różnymi materiałami plastycznymi. Odbyły się warsztaty o charakterze kulinarnym „Robimy zapasy na zimowe czasy” w Dyniowym Zakątku.Kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie ich na piękno i tradycje Polski miało miejsce w czasie przygotowanego Wieczoru Patriotycznego.
Wspólna nauka, wspólne sukcesy i porażki, wspieranie się oraz motywacja, a także integracja uczniów, rodziców, dziadków podczas realizowanych działań zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój. Tydzień pełen wrażeń, przyjemnego spędzania czasu wolnego ze swoimi rodzicami i dziadkami, połączonego z przekazem pięknych wspomnień z dawnych czasów wzmacnia więzi międzypokoleniowe.
|
ŚWIATOWY DZIEŃ AIDS W PSP3 |
Życie Szkoły
|
Jak co roku, 1 grudnia, w naszej szkole odbyła się akcja edukacyjno- informacyjna propagująca wiedzę o HIV/AIDS w ramach obchodów Światowego Dnia Aids.
30 listopada uczniowie klas 7 i 8 wzięli udział w prelekcji nt. rozpowszechniania się wirusów oraz sposobów zapobiegania zakażeniom, którą przeprowadziła pani Barbara Grobelna - pracownik Stacji Sanitarno- epidemiologicznej w Świdnicy.
Uczniowie i pracownicy szkoły w tym dniu mieli przypięte czerwone wstążki- symbol solidarności z osobami żyjącymi z Hiv, chorymi na Aids, ich rodzinami i przyjaciółmi. Na lekcjach przyrody i biologii uczniowie zostali zapoznani z problematyką HIV/ AIDS. Na przygotowanej wystawie można było oglądać prace plastyczne uczniów - ulotki, plakaty dotyczące m.in. zachowań bezpiecznych oraz ryzykownych.
Akcja jest bardzo ważna, bo zwiększa świadomość ludzi, przede wszystkim młodych ludzi, o skutkach zakażenia wirusem i chorobie Aids. Co roku w Polsce dochodzi do nowych zakażeń HIV – od 1985r. do 31 grudnia 2021 r. w Polsce stwierdzono 27552 osób zakażonych Hiv, 3868 zachorowań na AIDS, 1448 chorych zmarło ( dane: Krajowe Centrum ds. Aids- Agenda Ministra Zdrowia). Należy znać problem, wiedza może nas uchronić przed zakażeniem.
PSP nr 3 |
Nowoczesna pracownia terminalowa w „Trójce” |
Życie Szkoły
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Strzegomiu zakupiła nowoczesną pracownię terminalową, z której korzystać będą nasi uczniowie oraz dzieci – uchodźcy z Ukrainy.
Pracownia składa się z 24 stanowisk dla uczniów i jednego dla nauczyciela. Każdy uczeń ma monitor, klawiaturę i myszkę, ale jeden wspólny komputer główny.
Profesjonalna pracownia terminalowa to między innymi:
- ułatwiona administracja pracownią i zarządzanie aplikacjami - administrujemy jednym serwerem, do których podłączone są stanowiska uczniowskie,
- funkcjonalne zarządzanie użytkownikami "na żywo", w tym między innymi podgląd stanowisk, funkcje udostępniania plików, blokowania stanowisk uczniowskich, współdzielenia ekranu i wiele innych,
- bezpieczeństwo danych - wszystkie profile przechowywane są na serwerze,
a uczniowie mają dostęp tylko do swoich dokumentów,
- niższe koszty utrzymania oraz eksploatacji - pracownia terminalowa generuje oszczędności w wykorzystaniu energii elektrycznej.
Dziękujemy Panu Zbigniewowi Suchycie Burmistrzowi Strzegomia za to, że wspiera rozwój naszych uczniów, przekazując środki finansowe, które umożliwiły zakup nowoczesnej pracowni informatycznej.
Społeczność szkolna
|
Pasowanie na czytelnika w „Trójce” |
Życie Szkoły
|
wtorek, 22 listopada 2022 18:20 |
21 listopada br. pierwszoklasistów przyjęto do grona czytelników biblioteki szkolnej. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w przedstawieniu pt. „W bajkowej krainie”. Wykorzystano zagadki, rymowanki z cyklu „O co prosi książka?”, dzieci złożyły przyrzeczenie czytelników. Nie zabrakło pogadanki o konieczności właściwego obchodzenia się z książkami, by mogły one służyć innym uczniom. Na zakończenie Pani dyrektor dokonała pasowania uczniów na czytelnika.
W ramach realizacji przez bibliotekę szkolną kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, przygotowanej przez Instytut Książki, zaprosiliśmy pierwszoklasistów do odbycia niezwykłej przygody, jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu przyjemność czerpana z lektury – tej czytanej przy wsparciu najbliższych, jak i tej odkrywanej samodzielnie.
Uczniowie otrzymali specjalnie przygotowane Wyprawki Czytelnicze: książkę „Pierwsze abecadło”, broszurę informacyjną dla rodziców i opiekunów „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”, kreatywny alfabet oraz pamiątkowe zakładki do książek i słodkości.
|
|
|
|
|
Strona 28 z 114 |