Projekty, programy

Biblioteka

Logopeda

Aktualności
Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!
Życie Szkoły

Wrocław 2023-10-09

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!

W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania oraz zasad poprawiania przez uczniów niesatysfakcjonujących ocen informuję, że:

  1. Kwestie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
    w szkołach publicznych regulują:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.)

2.  Formy pracy uczniów i zasady ich oceniania określa statut szkoły. Jest on  uchwalany przez Radę Szkoły (społeczny organ szkoły złożony w równych częściach przez nauczycieli, uczniów i rodziców), a w przypadku jej braku przez Radę Pedagogiczną.

3. Zadawanie i ocenianie prac domowych przez nauczycieli jest legalne. Zgodne z przepisami prawa oświatowego szkoły w swoich statutach szczegółowo regulują kwestie zadawania i oceniania prac domowych. Określają także sposób i termin poprawiania ocen niesatysfakcjonujących uczniów (w tym zwłaszcza ocen niedostatecznych), liczbę podejść do poprawy i wagę nowej oceny.

4. W opinii Rzecznika Praw Dziecka wyrażonej w dniu 8 stycznia 2020 r. praca domowa pełni ważne funkcje dydaktyczne, utrwala wiadomości zdobyte podczas zajęć w szkole, rozwija inicjatywę ucznia, kształci samodzielność myślenia i działania. To trafna opinia, wszak - jak mawiali starożytni Rzymianie - repetitio est  mater studiorum - powtarzanie jest matką wiedzy. Rzecz jasna zadawanie prac domowych powinno być celowe, przemyślane i dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia. Prace domowe nie mogą nadmiernie obciążać ucznia, który po zajęciach dydaktycznych w szkole powinien mieć czas na odpoczynek, zabawę, uczestnictwo w życiu rodzinnym, spotkania
z rówieśnikami, a także rozwijanie własnych zainteresowań.

4. To nauczyciel w sposób najbardziej wiarygodny i kompetentny może ocenić indywidualne potrzeby swojego ucznia. W przypadku odczucia, że uczeń jest przeciążony pracami domowymi można zgłosić problem nauczycielowi danego przedmiotu, w dalszej kolejności wychowawcy i dyrektorowi szkoły, który sprawuje w szkole nadzór pedagogiczny. Nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać we wspólnocie szkolnej w spokojnej, merytorycznej rozmowie.

5. Roztropnie zadawane prace domowe dobrze służą rozwojowi ucznia. Uczą też obowiązkowości i odpowiedzialności. To ważne, bo misją szkoły jest nie tylko uczyć, ale i wychowywać młode pokolenie. Traktując uczniów z szacunkiem
i serdecznie warto nakładać obowiązki i wysoko trzymać porzeczkę wymagań. Takie przecież będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.

 

Z poważaniem pozostaję

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty

 
EUROPEJSKI DZIEŃ SPORTU SZKOLNEGO 2023 w PSP 3
Życie Szkoły

W piątek 29.09.2023, uczniowie kl.I –  PSP 3 w Strzegomiu, biorący udział w Programie Sprawny Dolnoślązaczek, włączyli się w świętowanie Europejskiego Dnia Sportu Szkolnego.

Jest to kampania zachęcająca do prowadzenia aktywnego trybu życia od najmłodszych lat.To wielkie międzynarodowe święto ruchu zrzeszyło w tym roku ponad 1000 placówek!

Tegorocznym tematem ESSD jest “Joy in Sport and Physical Activity” (radość ze sportu i aktywności fizycznej), dlatego Active Lessons Plan ma na celu zapewnić dzieciom radosne doświadczenie, w którym mogą się ruszać, uczyć i bawić jednocześnie.

1) Biorąc udział w takich wydarzeniach zwiększamy świadomość i gotowość całej

społeczności szkolnej. Wszystko po to, by ruch stał się nieodłącznym elementem codzienności.

2) Pokazujemy, że aktywność fizyczna jest fajna! Po prostu...

3) Promujemy zdrowy styl życia i budujemy dobre nawyki.

4) Jednoczymy i budujemy społeczność uczniowską.

5) Stajemy się częścią dużej, międzynarodowej społeczności, skupionej wokół wspólnego celu.

W części pierwszej zaprosiliśmy dzieci na salę gimnastyczną aby uczestniczyły w zajęciach sportowych, berkach zabawach integracyjnych oraz  torach przeszkód.

W drugiej części imprezy przenieśliśmy się do specjalnie przygotowanych na tę okoliczność klas aby połączyć ruch z nauką i  wykorzystaliśmy zasoby Akademii Krokieta i Lamy.

Jest to nowoczesna platforma internetowa z filmami edukacyjno-ruchowymi pełnymi pomysłów na połączenie nauki z aktywnością fizyczną. Ćwiczenia demonstrowane na platformie są przygotowane tak, aby dzieci mogły je wykonywać w klasie.

Akademia Krokieta i Lamy już po raz trzeci przygotowała wyjątkowy harmonogram dnia – RUCHOWY PLAN LEKCJI (Active Lessons Plan), czyli zestaw gotowych filmów z edukacją w ruchu. Jednak w tym roku po raz pierwszy materiały zostały przygotowane w języku angielskim, aby mogły z nich korzystać podczas obchodów ESSD nie tylko dzieci

w Polsce i w Ukrainie, ale także w innych krajach zrzeszonych wokół tego święta!

Na podsumowanie imprezy Pani Dyrektor Agnieszka Łukaszonek wręczyła każdemu dziecku dyplom za uczestnictwo w tym wydarzeniu sportowym.

 

Wszyscy super się bawili, aktywnie uczestniczyli w zabawach, konkurencjach sportowych, było bardzo wesoło i zabawnie.

Bardzo dziękujemy za wspólną zabawę i zapraszamy za rok

 
Wybory do Samorządu Szkolnego
Życie Szkoły

28 września w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.  Kandydatki do samorządu zaprezentowały swoim kolegom i koleżankom  program wyborczy oraz odpowiadały  na pytania uczniów .Nad prawidłowym przebiegiem wyborów czuwała Komisja Wyborcza w skład  której weszły uczennice klasy siódmej : Julia Pikulska, Maja Matyszkiewicz i Maja Kowgier. W głosowaniu wzięło udział 134  uczniów z klas IV -VIII .

Przewodniczącą Samorządu Szkolnego w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w r.szk.2023\2024 została Hanna Mikołajczyk, która zebrała 49 głosów,

zastępcą przewodniczącej została Hanna Pindel z wynikiem 35 głosów.

W skład samorządu weszły również :

Martyna Kubiak – 24 głosy

Laura Jurek -13 głosów

Maja Śledzińska -13 głosów

Gratulujemy kandydatkom  i życzymy owocnej pracy w samorządzie.

 

 
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ SZCZĘŚCIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W STRZEGOMIU
Życie Szkoły

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ SZCZĘŚCIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W  STRZEGOMIU

Impreza odbywa się w Polsce już po raz czwarty. Pomysł wywodzi się z Międzynarodowego Tygodnia Szczęścia w Pracy, obchodzonego w tym samym czasie. Celem Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole jest zwrócenie uwagi na szczęście i dobrostan oraz ich związki z efektami kształcenia.
Tegoroczne hasło brzmi: Z  OPTYMIZMEM  I  NADZIEJĄ!
Dla naszej szkoły wybraliśmy  temat: „Festiwal Kolorów - mój kolorowy świat - to jaki? Z jakimi kolorami czuję się najlepiej? Które zmysły uaktywniam?” Zaprosiliśmy  wszystkich uczniów i nauczycieli do  wykonania  klasowych kolorowych  totemów ,które miały pozytywny wpływ  na emocje. Kolejne dni zostały ogłoszone dniami żółtego i niebieskiego koloru – wyrażono w ten sposób NADZIEJĘ  na szybkie  zakończenie wojny w  Ukrainie. Podsumowaniem działań był Festiwal Kolorów na szkolnym  boisku , uczniowie wypełniali kolorowymi proszkami napis „SZCZĘŚLIWA  SZKOŁA”, bo  nasza jest właśnie taka !!

Razem celebrowaliśmy  dobry czas, bo w  ten sposób możemy kształtować  dobre  szkolne życie !!

 
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA XXVI DOLNOŚLĄSKIM FESTIWALU NAUKI
Życie Szkoły

Myślicie, że nauka jest nudna? Nieprawda! Przekonali się o tym uczniowie klas siódmych i ósmych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 oraz Publicznej Szkoły Podstawowej w Kostrzy. W środę 20 września, pojechali wspólnie do Instytutu Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych im. Włodzimierza Trzebiatowskiego Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu. Odbywały się tam zajęcia w ramach XXVI Dolnośląskiego Festiwalu Nauki.

Uczniowie wzięli udział w pokazach doświadczeń z dziedziny fizyki i chemii. Mogli obserwować m. in.: właściwości materii w niskich temperaturach, doświadczenia z ciekłym azotem, lewitację magnetyczną, doświadczenia z wykorzystaniem laserów, promieniowania UV, proste reakcje chemiczne. Uczestniczyli również w dwóch wykładach połączonych z pokazami. Pierwszą prelekcję pt. Niezwykły świat niskich temperatur” przeprowadził dr hab. Tomasz Zaleski, prof. INTiBS PAN. Drugi wykład pt. „Atom - przyjaciel czy wróg? O narażeniu na promieniowanie jonizujące w przyrodzie, nauce i medycynie” poprowadził dr inż. Łukasz Bochenek. Wykłady pozwoliły młodym słuchaczom zrozumieć kilka aspektów współczesnej nauki i technologii, która otwiera nieosiągalne dotąd możliwości już teraz, lub pozwoli na to, za kilka lat.

Mamy nadzieję, że spotkania z ludźmi zajmującymi się na co dzień pracą badawczą, jeszcze bardziej rozbudzą w naszych uczniach ciekawość świata, przyrody, zjawisk w niej zachodzących, a także potrzebę stosowania i wymyślania nowych technologii.

 

 

 

 
« pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia »

Strona 25 z 117
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama



Designed by: Mobile Template. Powered by: NetWitryny.pl